Tek küpe yüzük olur '' Single earrings would ring ''

 

 Yeni yıl yavaş başladı. Gerek sektör olarak, gerekse benim ruh halim bir durgun bu aralar. Aslında geçen senenin istatistiklerine baktığımda da durum farklı görünmüyor. İlk ay herhalde plan yapma, hedef belirleme gibi stratejik hamlelerle daha yavaş geçiyor. Bendeki yavaşlık ta buna bağlı herhalde kafamda yeni yapılması gereken modeller uçuşuyor, bakalım yeni yıl bize neler getirecek ayrıntıları elimden geldiğince buradan paylaşmaya çalışacağım.


Küpeydi

   Yazımız fazla sıkıcı olmadan devam edelim. Geçen hafta kayın validem geldi, büyük bir zevkle misafir ettik. Belli bir süre önce küpesinin tekini kaybetmiş eşim Yaseminde daha önce yaptığımı bildiğinden, Annemin tek küpesini yüzük yaparmısın ? diye sordu. Yapamam kelimesi benim literatürümde olmadığından seve , seve diyerek, Kayın validemin tek küpesini aldım. Hadi birlikte neler yaptığıma bakalım.


Küpenin Sonu

  Öncelikle tek kalan küpeyi fotoğraf çekerek işe başladım. Son defa küpe olarak görünüyordu ve artık dağılma zamanı gelmişti. Dağılmadan kastım küpeye ait mengeç ( kulak memesine geçen kısımı )  ana parçadan ayırarak işe devam ettim. Ana parçayı bir kaç kez tavlayıp ( kızarıncaya kadar ısıtmak ) asite atarak içerisinde yıllardan beri oluşan tortudan temizledim.


  Tesviye yaparak parçayı açığa çıkarttım. Doğal olarak yüzük olacağından, uygun bir yüzük kolu yapmalıydım. Küpeden kalan üst kısım oldukça küçük olduğundan, parçayı açığa çıkartacak ve aynı zamanda sırıtmayacak ölçülerde bir yüzük kolu olmalıydı. Yüzüğü hazırlarken küçük olan parçayı üste çıkartacak şekilde iki ayak üzerine konuşlanacak  bir kol planladım.





Yüzük oldu

   Yüzük kolunu ince, amacına uygun hiç sırıtmayacak şekilde yaptıktan sonra, üst parçayla compact hale getirdim. Sanki daha önce hiç küpe değilmiş görüntüsü gerçekten elde edilmişti. Mevcut şekli elde ettikten sonra kaynak yaparak parçaları birbirine tutturdum.




  Kaynak işleminden sonra, kaynaklı bölgeleri tesviye yaparak temizledim. İnce ayrıntıları aparat yardımı ile kaynak yerleri belli olmayacak kıvama geldikten sonra, parlatılması için, cilaya verdim.



 Özenle yapılan cila işleminden sonra, yıkama ve silme ile yüzüğümüz kullanılır hale geldi.Son derece başarılı bir sonuç elde edilmişti.

Atmayın !

    Okuyuculara bir iki öneride bulunmak istiyorum. Sizde sevdiğiniz tek kalan küpenizi diğer çiftini bulmak zor olacağından, çok rahat bir şekilde yüzüğe dönüştürüp taşımaya devam edebilirsiniz. Semtinizdeki kuyumcu tamircilerinden veya bana ulaşarak yardım alabilirsiniz.



  Bir küpenin yüzük olma hikayesini paylaştım. Sevdiğinizi umarak selam,saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Bir daha ki yazım Allah bir aksilik vermez ise yarın gideceğim ve İtalyanın Vicenza şehrinde yapılacak mücevher fuarındaki izlenimlerimle ilgili olacak.
 Yorumlarınızı varsa öneri ve eleştirilerinizi yazmayı unutmayın.

   Thank you for your comments.
DMCA.com Protection Status

Popular posts from this blog

'' Zultanite '' Türkiye'nin Gurur veren Bukalemun Taşı

'' OPAL Sulu Bir Mücevher Taşı ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )