Yüzükler Büyür. '' Rings Grow ''



  Atölyecilerin hiç sevmediği şeylerden biri tamirdir. Hani derler ya terzi kendi söküğünü dikemez o misal yani. Bazı zamanlar eşim, yada kız kardeşlerim in, hısım akrabanın takılarında kırılma, kopma veya temizleme işleri olur. Bana verirler yap diye fakat onlar günlerce çantamda gezer sonra belli bir süre atölye de durur. Defa kere hatırlatırlar yaptın mı diye, bu durum hemen her sektör için böyledir.


  Geçtiğimiz hafta bir ağabeyimizin geçen sene evlenmiş olan kızı, Türk usulü evlenince 5-7- 9 her ne kadar kilo varsa almış. Doğal olarak yüzükler parmağında kalmış ve kan akışını engellediğinden rahatsız edici bir durum oluşmuş. Yüzükleri keski yardımı ile çıkartmışlar. Aşağıdaki fotoğrafı yüzüklerin ilk gelmiş hali olarak görebilirsiniz.



    Yüzükler biri 0,50 carat lık tek taş, diğeri ise 0,20 carat lık 5 taştan oluşan sırataş olarak iki yüzükten oluşuyordu. Yaklaşık olarak 5 numara büyümesi gereken yüzükleri bize getirdiler. Olup olamayacağını sordular. İki gün sonra bir düğünleri olduğunu ve kızın yüzüklerini tekrardan takmak istediğini belirttiler. Yüzüklerin tek taş olanının durumu fena değildi fakat sıra taş olanı tabiri yerindeyse komadaydı.
Kaynak İşlemi

 Yok demek kelime haznemde olmayanlardan sıra taşın olup, olmama riski olduğunu söyledikten sonra, yapmaya koyuldum. Tamda işlerin yoğun olduğu bir döneme denk gelmişti ama sıkça söylüyorum eş, dost olunca kıramıyorum. Yüzükler 18 ayar beyaz altındı ve şansına 18 ayar çalışıyorduk. Beyaz değildi maden im ama rodyum yardımıyla kapatabilirdim renk farkını.



Taşlar pırlanta olsa da risk taşımasın diye mıhlama ustası arkadaşımız Yunusa çıkarttırdım. Gerekli düzeltmeleri zorda olsa yaptıktan sonra, yüzüklerin büyümesine yetecek kadar parçayı bölgeye uyguladım.

 Kaynağını yaptıktan sonra, en önemli uygulamalardan olan tesviye kısmına geldim neden önemli neticede yüzüğe organ nakli yapıldı. uyuşmazlık yaşanmaması gerekli ve ek yeri belli olmamalıydı. Tesviye işlemini problemsiz bir şekilde yaptıktan sonra, sökülen taşları takması için yüzükleri mıhlayıcı ustamız Yunusa verdim.

Mıhlama
 Mıhlama işleri başarıyla sonuçlanan işler cilaya hazırdı. Parlatma konusunda uzman ekibimiz tarafından yapılan yüzükler, yıkamaya hazırdı.



  Ultrasonik makinelerde yıkanan yüzükler, Rodyum ( rodaj ) kaplandıktan sonra ilk günkü gibi oldu. Sahibine verilmek üzre hazırdı.


 Bir yüzüğün büyüme hikayesiydi. Biz yaptığımız her işi severek yapıyoruz. Neden mi? üretmek keyif verir. Bir başka yazımda görüşmek üzre sevgilerimle..... A unutmadan! yorum yapılınca çok mutlu oluyorum. Yorumlar için şimdiden Teşekkür ederim.

                               Thank you for your kind comments

Yeni yazıları takip edip, RSS Besleme İle Okuyun DMCA.com Protection Status

Comments

  1. 9 numaradan 25 numaraya buyultulur mu acaba tektas ve bestas yuzukler ?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise