Flexible olmak '' to be Flexible ''


Biraz Papatya, Biraz Deniz Yıldızı
 
  Bir kaç hafta önce sizinle paylaşmıştım. Nasıl model yapıyorum başlıklı yazımda model yapma isteğimi, çalışmalarımı, ne yapmak istediğimi size detayı bir şekilde aktarmıştım. Şimdi ise yaptıklarımın bir kısmını sizin beğeninize sunmak istiyorum. Bakalım yazdıklarımı yapabilmiş miyim ?
 Flexible

  Yazı başlığından anlayacağınız gibi,modeli kafamda tasarlarken çok yönlü olmasını ve parçaları birden fazla şekilde ve amaçta kullanmak istedim. Flexible ( esnek ) onları hem iç, içe geçirecektim hemde ayrı, ayrı değerlendirmek istiyordum. Model yapmak, yalnızca yapmakla kalmamalı. Yaparken ergonomi ve ekonomide düşünülmeli günümüz şartlarında. Üç tane kalıp kasanız varsa, onlardan en fazla nasıl yararlanılır, en çok model nasıl yapılır bunun hesabını yapmak zorundasınızdır. Yoksa başarılı olmuş sayılmazsınız.




  Ben mevcut parçalardan ilk etapta 4 adet model yaptım. Bu daha başlangıç pres parçaların içine daha fazla şekiller yapmak istiyorum. Hatta aynı parçaları kullanıp full sette yapmak istiyorum
örneğin. Aklımda beliren şekiller var modeller olgunlaştıkça sizinle paylaşmaya devam edeceğim. Şimdi mevcut yaptığımız 4 model hakkında biraz açıklama yapalım.

   
Ego yu tatmin

  Her ne kadar son senelerde orta doğuya ürün yapıyor olsak ta, Tasarlarken bölgeye uygun hale getirmeden Modern takılar yapıp egomu tatmin ediyorum dersem yalan söylemiş sayılmam. Genelde tasarlarken, parlak objeleri matla birleştirmeyi, renklendirmeyi geometrik şekiller kullanmayı çok seviyorum. Özetle farklı olmayı ve bunu tasarımla açığa vurmaya bayılıyorum.



  Her yazımda bahsediyorum yeni model oluşum süreci çok sancılı olur. Tuhaf bir duygu, olacak, olmayacak duygusu sonra şekillenmeye başladığında ise bir coşku, bir gurur böbürlenme vs hatta durumu şöyle özetleyebilirim. Taşı düşük kolyeyi fotoğraf çekebiliyorum. Ne profesyonel çekim, hiç bir şey gözüm görmez. Telefonumla çekiyorum bir an evvel görmeliyim çünkü. İlk resimde ki kolyede görebilirsiniz. Kolyenin taşı düşüktür.



Bazılarının küpelerini küçük boydan, bazılarının ise orta boydan yaptım. Aynı durum kolyeler içinde geçerli büyük boyda kullandım orta boyda. Bura da hedef hem farklı görünüm, hemde ağırlık, hafiflik bir bütçeye uygun olan diğerine olmayabilir.

Ekim de İstanbul Showda
  Şimdi modellerin görücüye çıkma zamanı yavaş , yavaş geldi. Ekim ayında İstanbul jewellery show
var bakalım nasıl tepkiler alacak yeni modellerimiz ? Yaklaşık bir aylık bir süreç var fuara kadar bu 4 modeli biraz daha zenginleştirebilirim. Daha sonra biraz daha Arabik versiyonlarını yapacağım. Şu anda hareketli pazar orası doğal olarak modelleri daha şıngır, şıngır hale getirmemiz gerekli.



  Modeller oluşurken yardımları olan Tasarımcı arkadaşım Hasret Çınar hanıma, Matrix çizimcileri Serhat ve Fatih arkadaşımıza konu mankeni Asistanım Tuba'ya üretim aşamasında emeği geçen çalışma arkadaşlarımın tamamına sonsuz Teşekkürlerimi bildirmek isterim.






 Bu yazımda atölyeden olayların kalbinden yazdım. Devamı Kadınlar var olduğu sürece devam edecek. Sizi de bekliyorum. Sevgilerimle.....
 Yorum yapıldığında çok mutlu oluyorum. Görüşlerinizi olumlu , yada olumsuz olarak paylaşırsanız sevinirim. Hoşça kalın.

 Thank you for your comments.

Yeni yazıları takip edip, RSS Besleme İle Okuyun DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise