Tuğçenin-Nazlı Taşı


Denizden çıkan bir taşı işledim geçen hafta. Belki çok sıradan bir taştı, fazla parlamıyodu ama sevgi varsa ucunda ve sonunda, mutlaka gerektiği değeri alacaktı. Parlamasa da !

 Güneşleniyordum

   Bayram tatilinde ailece birkaç günlüğüne  İstanbul dan  uzaklaştık. Sitedeki komşularımızla sahilde Güneşleniyorduk; Tuğçenazın kendi başına Kumsalda deniz kabuğu, çakıl taşı  vs topladığını  gördüm.  Hızla yanına gidip ona eşlik ettim. Oldum olası sıradışı, araştırmacı insanları severim. Tuğçenazın sorularına maruz kaldım oracıkta: Serdar ağabey, bundan küpe olurmu? Bundan kolye olurmu? Sıkılmadan yanıtladım ve onunla birlikte taş aramaya devam ettim.
   Yeryüzündeki doğal taşlar ile çalışmayı çok seviyorum. Maalesef aradığımız kumsal her ne kadar geniş olsada, istediğimiz nitelikte parlak taş bulamadık.



  Zenginlik

  Başlığa bakıpta hemen herkesin anladığı zenginlikten bahsedeciğimi zannetmeyin. Hani şu her geçen gün azaltıp, yok edip, sonrada üstüne oturup zenginliklerimizi anlattığımız zenginlik değil bu yazdığım. Yeryüzü zenginliği, Gönül zenginliği bazılarının bilmediği zenginlik bu ; ayağına bastıklarım ilgilenmesede olur.  




Konseye sunduk

 Bulduğumuz taşları, deniz kabuklarını, aile bireylerinin önünde açıp konseye sunduk. Hangisini küpe, hangisini kolye, hangisini yüzük yapacağımız konusunda görüş bildirdik. Unutmadan bildirmek isterim. Küpe için seçtiğimiz Deniz kabukları çok ince olduğu için, dikkat etmeme rağmen yapım aşamasında kırıldı. Olsun, yeryüzü zenginliğinden bahsetmiştim bir üst paragrafta, bende yukarıdaki fotoğrafını paylaştığım taştan yüzük yapımı ile başladım işe.





    Dalgalar

     Çok fazla edebiyata girmeden, bol görselli yapım aşamalarını anlatıp sizleri sıkmadan yazımı tamamlamak istiyorum. Dalgaların kıyıya vurduğu taşı alıp tezgah ortamında inceledim. Oldukça nazik ve kırılgan  bir yapıya sahip olduğunu ince gümüş çerçeveyi etrafına sararken anladım. Bir şekilde yüzük haline getirip bahane üretmeden yüzüğü bitirmem gerekiyordu. Hatta bir şeyi üretirken ekip arkadaşlarıma da sürekli söylerim. " Hiç bir mazeret başarıya engel olamaz." diye.....



Sevgi Güzelleştirir

   Tuğçenaz ın eleştirel yanını bildiğim için, yüzüğe can katmalıydım. Bir şekilde güzel olmalıydı. Taşın üstüne çiçek açsın istedim. Yapraklar konusun istedim. Tuğçenaz ın güzel yüzü parıldasın istedim. Koyduğum taşlarla, sevginin herşeyi güzelleştirebileceğini göstermek istedim. Bu arada utanmadan yine edebiyata başladım.  Aslında ben üretim yapan bir ustayım.  Hemde artık #kitapgezegenii  gibi Edebiyatçı arkadaşlarım da var. Daha fazla dikkat etmem gerekir:))





Sonuç

  Üzerine koyduğum objeler aynı zamanda taşın stabil durmasını sağlayacak. Zarar görmemesi açısından objeleri laser kaynakla kendim kaynattim. Yüzey parlatma işlemlerini Yılların ustası cilacı arkadaşım Selim aygün yaptı. Sonuç olarak yaptığım işi beğendim. Aurası olan mistik bir hava taşıyan, Taşın üzerini fazla kapatmadan doğal görüntüsüne zarar vermeden bir yüzük elde ettim.





Kontrol edilecek

 Şimdi birkaç kelime Tuğçenaz a söylemek istiyorum. İleride, sen büyüdüğünde, hatta evlenip çoluk çocuğa karıştığında yaptığım yüzük hala duruyorsa en büyük Teşekkürü o zaman alacağım. Bunu unutma ! 


   Bir hikayenin daha sonuna geldik. Sabır gösterip şu anda bu cümleleri  okuyorsanız çok, çok Teşekkür ederim. Yazılarıma olumlu yada olumsuz yorum yapıldığında çok mutlu oluyorum.
  Unutmadan, üretmek dünyanın en güzel duygusudur. Sevgilerimle

  I love your comments

  •  usd-ons -    1338,60
  •  altın       -   128,10 tl
  •  usd-kg   -   42860,00
  •  euro-kg -    38190,00
  • usd-tl      -      2,9760
  • euro-tl    -      3,3380
DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise