Yeşil Yol - Green Way


    Bir kaç haftadır özgün çalışmalar yapıyorum. Biraz doğaçlama oluyor. Nasıl doğaçlama derseniz ? Geçen hafta bir arkadaşımın kızına denizden topladığı taşa yüzük yaptım. Çok doğal, antik görünümlü, güzel bir yüzük oldu. Oldukça beğenildi dersem, Umarım ukalalık etmemiş olurum.












 Dolaptan Çıktı

     Geçen haftaydı, yukarıda bahsi geçen yüzüğü yapıyordum. Sinan arkasında kalan dolabını açıp Annesinin çarşıdan aldığı taşı bana doğru uzattı ve konuştu: Serdar ağabey Annem çarşıdan almış ama nasıl bir taştır ? İyimidir  nedir? bilemiyorum. Elinde parlayan, geçiş şeklinde yeşil, yeşilin tonları kahverengi ve beyaz şeritler halinde duran Agat (Akik ) taşı idi. Hastalık bu ya doğal taşları görünce, pozitif bir enerji kaplar beni. Elime alıp inceledim. Gayet güzel etkileyici tonlara sahipti ve bu taştan yüzük yapacağımı biliyordum. Sinana da söyledim. Bu arada Sinanı Merak edenler için benim elimde büyüyen çırağım, Şimdi ise iyi bir usta ve mesai arkadaşım.


























  Şeker gibiydi

 Bu hafta ilk fırsat bulduğumda yüzüğü yapmak istedim. Zaten sağolsun Sinan beni her gördüğünde taşı vereyim mi diye hatırlatmada bulunuyordu. 
  Perşembe sabahı erkenden oturdum tezgaha taşı önüme koydum. O anda Kahvem önüme geldi. Şeker gibi bir taştı. Kahvenin yanına iliştirdim ve ne yapacağımı düşündüm. Taş iri ve kapişon kesim olduğundan fazla örtmek, güzelliğini saklamak olmazdı. Bunu biliyorum ama önce teşhis, sonra tedavi, misali yüzüğü kafamda tasarlamalıydım. Sinan ın annesi takacak tı yüzüğü, zevkine hitap etmelimiydi ? Yoksa benim yaptığım herşey Güzel olur misali megaloman bir hareketle bir çırpıda bitirmelimiydim ?

Agate (Akik )






Semra hanımın purosu yok !

  Yüzük sahibesi Semra Hanım çarşıdan aldığı yüzüğün geleceğini bilmiyordu. Fakat bizim bildiğimiz birşey vardı. Üretimin gücünü, sanatın güzelliği ni bir arada kullanıp insanları mutlu etmek. Semra hanım da bu kişilerden biriydi. Anneydi herşeyin başında, yıllarını evlatlarına, eşine ve büyüyerek çoğalan Ailesine adayan bir kadındı. Ağzında, rahmetli  eski Cumhurbaşkanı miz Turgut Özalın eşi  Semra Hanım gibi purosu yoktu ama her Anne gibi herşeyin en iyisini hakediyordu.














Peygamber taşı

   Hemen, hemen bir çoğumuz doğal taş der geceriz. Derinlemesine düşündüğümüzde ise bukadar yüzeysel olmadığını görüyoruz. Düşünün bikere yer kabuğu oluşurken oluşuyor lar. Şimdi ise yüzük oluyor.


 Semra hanımın yüzüğünü yapacağım, Akik taşıyla ilgili kısa bilgi paylaşımı yapalım. Daha fazla bilgi edinmek isteyenler yazının sonundaki linke tıklayıp, bilgi edinebilirler.
  Akik taşı Turkvuaz ve firuze taşı ile birlikte hadislerde övülen nadir taşlardandır. Akik taşını Peygamber efendimiz  yüzük olarak kullanmış ve hadislerde ümmetine tavsiye etmiştir. TIK








 Lale ve Ay

 Tasarım aşaması üretimin en sancılı yanıdır. Nasıl olacak yada nasıl olmalı söylemleri sürekli gezer kafanızda. Ama ben doğaçlama işleri çok seviyorum. Her zaman daha başıma buyruk yaptığımda güzel sonuçlar alıyorum.
  Bu yüzüğe Yeşil yol adını verdim. Bu satırları yazarken verdim kararını Saat 07:10 cumartesi . İstemeden de olsa söz uzuyor, elimde olmuyor bazen anlatmak istiyorum. Paylaşmak O anı, Örneğin bu yüzük, Taşı peygamber taşı, biraz yüksekte durmalıydı ve eskiyi yansıtmalıydı. Bir büstün üstüne oturttum taşı ağaç kabuğu desenleri olan. Şöyle çok kapatmadan etrafını sıcak birşeyler kondurmalıydım etrafına, Lale sarmalıydı. Çok uygundu mesela Tasavvuf ta Allah ı ifade eden. Bir ay konmalıydı diğer  tarafına, bizi anlatan, kısaca bir hikayesi olmalıydı yüzüğe bakıldığında.....




Sinandan Annesine

  Yüzük gerçekten çok güzel bir tasarım oldu. Alt başlıkta yazdığım gibi, Yapım aşamasında sürekli dirsek temasında olduğum Sinan sıkça fikirlerine danıştığım, bitirme konusunda yardım aldığım, ekip arkadaşım oldu. Annesine vereceği hediye için gün boyu ince eleyip sıkı dokuma misali her dakika ilgilendi.


Yeşil Çay 

  Yüzüğün yapım aşamalarını dakika, dakika fotoğraf layıp ölümsüzleştirdik. En son aşamadaysa, kendi yeşil çayımdan  feragat edip fon olarak yeşil  çay kullandım. Yapım aşamasında bana yardım eden ekip arkadaşlarım Sinan, Davut, Yunus ve stajyer asistanlarım Semanur ve İlayda ya, çekim aşamalarında fotoğraf çekerek yardımda bulunan herkese ayrıca Teşekkür ederim.




 İYİ GELİR

 Efendim, dönem, dönem bazen sıkça yazmaya çalışışıyorum. Yazmak, yaptıklarını paylaşmak insanı motive ediyor. İyi geliyor. Üretmek dünyanın en zevkli işi, yazarak bu zevke daha fazla kişiyi ortak etmek ayrı bir güzellik. Yeşil yoldaki gibi; daha fazla uzatmadan veda etmek istiyorum. Bol görselli güzel bir hikayesi  oldu. Sabır gösterip okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım beğendiğiniz bir post omuştur. Sizi seviyorum. Birdahaki yazımı takip edip burada olursanız cok mutlu olacağım. Sevgilerimle.......

 Thank you for your kind comments................

    

Comments

  1. Hadis-i Şerifte buyrulduğu gibi Cennet Annelerin ayakları altındadır.Annemi mutlu etmek adina İsrarlarım üzerine yapmış olduğun bu özel tasarım olan yeşil yol adındaki yüzük için çok teşekkür ederim.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise