Ayşegül Acar


   Biliyorum. Ayşegül Acar ismi hiçbirinize yabancı gelmiyor. Yazılarımda sıkça bahsettiğim isim Ayşegül Acar. Kuyumculuk sektörünün 20 yıllık çınarı  bir yıldız gibi  parlayan, üretim adına daima iyi işler çıkaran, belki çok üstlerde değil ama asla saygın duruşundan taviz vermeyen Ayşegül Acar ; Buraya kadar bahsettiğim firmamız Ayşegül Acar, ne diyor bu adam dediğinizi duyar gibiyim.

Ayşe hanım ve takı tercihi

  Şimdi başlıktaki Ayşegül Acar'dan bahsedelim. Firma ortaklarımızdan Ayhan Acar beyin Sevgili eşi Ayşe hanım, aslına bakılırsa her kadın gibi takıp takıştırmayı seven fakat kendi takı modasını kendi yaratabilen biri. Bazen pırlantalarla bezeli bilekliğini, bazende umursamaz bir şekilde inci, boncuk kolyeler takabiliyor.
 Geçtiğimiz hafta eski sıkke ve paralardan oluşan bir kaç parçayı Ayhan bey vasıtası ile göndermiş. Daha sonra telefonda görüştüğümüzde ise ne yapabileceğimizi görüştük.



Romalılar 

   Gelen parçalardan takı yapımına en uygun parça olarak, Romalılardan kalma bir sıkke de karar kıldım. Para oldukça orijinal görünümlüydü ve fazla müdahale etmeden takı haline getirmeliydim. Çift olsaydı fevkalade küpe olabilirdi fakat tek olduğu için kolye yapmayı tercih ettim.






Sevgi Güzelleştirir

 Her zaman söylüyor ve ekip arkadaşımla paylaşıyorum. Her ne yaparsanız yapın içinde sevgi varsa güzelleşir. Çok basit bir işede aynı ilgi ve alakayı göstermeliyiz. Bu sizin işinize ve çevrenize olan saygınızın bir göstergesidir. Konuyu Daha fazla dağıtmadan devam edelim.

  Zor beğenir

Kolye yapılacak gümüş sıkke de yılların verdiği bir eskime vardı. Orijinal olup olmadığını bu konuda exper olmadığım için bilemem, fakat küçük araştırmalar sonunda 600$ ile 6000$ fiyat aralığında değere sahip olduklarını öğrendim. 
  Romalı paranın bundan sonraki yeri Ayşe hanımın takı koleksiyonu olacağı için o tarihi yaşatmalıydı. Ayşe hanım Severek taşımalıydı. Zor beğenen ve beğenmediğini rahatlıkla söyleyebilecek birisidir kendileri..... 



Yakut ( ruby )

İlk başta sade olarak bir zincir geçirmeyi düşündüm. Daha sonra eski dönemlerde tabii  ki sıkke kadar eski değil fakat victoria döneminde takılara garnet ve yakut taşı kullanıldığını biliyorum. Biraz hava verir düşüncesi ile halkanın zincirle buluşacağı yere bir adet ruby ( yakut ) taş mıhladık.




Karartma

  Kaynak işlemleri sırasında ısıdan etkilenip ağaran parayı ve uyum sağlaması açısında kullandığım doç zinciri
oksitleme işlemi yaparak karartım. Komple siyah olan ürünü hafif cila yaparak, para yüzeyinin kabartma yerlerini cilalı bezle silerek açığa çıkarttım. Takılabilir ölçülerde otantik şık bir kolye elde ettim.

  Sevgilerimle

    Ayşe hanımın roma parasından kolyeye dönüşen takısını yapım aşamalarını ve hikayesini paylaştım. Severek okuduğunuzu umuyorum.

 Efendim bugünlük bu kadar. Diğer yazılarımı okumak kuyumculuk, takı sanatı, değerli taşlar hakkında bilgi edinmek isterseniz,  blog arşiv bolümünden ulaşabilirsiniz. Sevgilerimle


Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise