Ecenin 14 şubatı ( Ece's 14 february )


   Blog yazılarımı boşladığımı biliyorum. Yoğun bir dönemin içerisindeyim. Geçtiğimiz hafta İtalya da  fuardaydım. Yeni yıl trendleri, 2017 yılında yapacağımız koleksiyonlar, ne tür takılar hazırlayacağız bunun telaşı, oldukça dolu geçmeye aday günler var önümde! Bununla birlikte altın ve dövizin yükselişi biz üreticileri oldukça zorluyor.

 Batuhan'ın Ricası

 Ocak sonu Batuhan'ın (oğlum) doğum günüydü. Aslına bakılırsa pek hediye alıp vermeyi sevmez. Ancak kız arkadaşı ona öyle ihtişamlı bir doğum günü partisi hazırlayıp hatırı sayılır derecede hediyeler verince, bizimkinin kafasına dang etmiş olacak ki, kendisi için hiçbir şey istemeyen tok gözlü  Batuhan, kız arkadaşı için benden bir ricada bulundu. Baba Eceye bir takı yapabilirmisin? yoldan geçen biri ricada bulunsa kıramam, Batuhan için tabii ki de en iyisini yapmak isterim.

 Ne Yapalım? 

 Oğlumun kız arkadaşını tanımıyordum. Ne tür takılar taşıyor bilmiyordum. Ancak genel anlamda kadın ruhundan, modasına, takı tercihine kadar bilgi sahibiyim.  İşin sonunda güzel bir şey yapacağımı biliyordum. Yinede ürünü taşıyacak kişinin seveceği takı olması ve ona değer vermesi bu işin en önemli yanıdır. Konu ile ilgili Batuhan'dan biraz bilgi istedim.  Daha çok yüzükmü, kolyemi takıyor diye sordum? aslına bakılırsa ilk başta yüzük yapmak istedim fakat oğlum daha çok kolye taktığını söyleyince bende kolye yapmaya karar verdim.



Ametist ve Kaplan gözü 

Hafta içi çarşıya gittiğim bir gün doğal bir taş almak için Gördes'e ( taşçı )gittim. Doğal Taş dünyası gerçekten de uçsuz bucaksız bir deniz belli bir süre taşları inceledikten sonra iki adet taş aldım. Ametist çok hoşuma gitti oldukça parlaktı. Ayrıca beğendiğim bir adet Kaplan gözü  (taş) aldım.


 Ametist hakkında

Birçok Farklı kültürlerde ve  krallıklar  tarafından benimsenen ve sevilen taşların başında gelir. Özellikle, Mısır da Kraliyet tarafından sevilen Ametist, oymalarda kullanılırdı. ''Leonardo da vinci Ametistin zekayı canlandırdığını, şeytanı düşünceleri uzaklaştırdığını yazmıştır''. Ametist şubat ayının doğum taşıdır. Ayrıca balık, kova, koç ve yay burçlarının takım yıldızları dır. Eski zamanlarda en değerli taşlardan biridir. Taş hakkında daha detaylı bilgi almak isteyenler, Mor ve ötesi başlıklı yazımı okuyabilirler.






 Atölye aşaması

   Yapacağım kolye için ametist taşını daha değerli ve uygun buldum. Ancak kişiye özel bir tasarım olacağı için dünyada tek ve yalnızca takan kişide olacak yani kişiyi yansıtmalı ve severek defa kere, senelerce kullanılmalı.
    Şimdi ürünü yapmak için start verelim. Kafamdaki şablonda hem keskin, hem yuvarlak hatlar var. Piercing taktığına göre vamp tarzı var. Bu yüzden kolyenin altına geometrik desenler kestim. Güler yüzü ve şıklığı ılımlı ve makul bir yönü olduğunuda gösteriyor. Seçtiğim taş kapişon olduğu için taşı küçük tepeciklerin içine oturtmaya karar verdim.




   Zincirin geçeceği yeri daha bağımsız ve sıradışı olsun istedim. Taşın üst kısmına ve alışılagelmişin dışında olsun, herkes merak etsin, sorsun ve takan kişiyide  farklı göstersin istedim. Bu sebepten iki adet kıvrımın arasından zincir geçişini sağladım ve yukarı  taşıdım. Büyük taş ile zincirin arasına Kalbi temsilen küçük beyaz bir taş ekledim.


 Beğeniyorum

    Kolyenin kasasını oluşturduktan sonra, Cilacı arkadaşım Davut mücevher cilası yaparak parlamasını sağladı. Hazırladığım montürün Taşını yunus arkadaşım büyük bir itina ile taktı. Sonuç olarak çok güzel bir iş ortaya çıktı. Atölye içerisinde yaptığım referandumda herkesin çok beğendiği bir sonuç ortaya çıktı. Hoş hiç kimse beğenmesede  sevgi ile üretilen takılarımı ben çok beğeniyorum. Ne yapalım buda benim megaloman yanım.

  Ece'nin 14 şubat şansı

Yarın 14 şubat, yaptığım kolye sahibini bulacak. Umarım Ecenur kolyesini beğenir ve ömür boyu  severek kullanır. Aslına bakılırsa kolyeyi bir iki gün öncesinden siparişi veren Batuhan'a teslim ettim. Yine edebiyata başlamadan sözü burada bitirmek istiyorum.




  Ecenura yapılan kolyenin hikayesini paylaştım. Üretmeyi, paylaşmayı, insanları mutlu görmeyi ve empati kurmayı çok seviyorum. Sabır gösterip okuduysanız, hayal kurup, bana atölye ortamında ve satırlarımda arkadaşlık ettiyseniz,  hepinize çok, çok Teşekkür ederim.








  Bir daha ki paylaşımda burada olursanız çok sevineceğimi bilmenizi isterim. Yorum yapıldığında çok mutlu oluyorum. Sizi seviyorum. Hoşçakalın.

 Thank you for your kind comments
  •  gold ons : 1222,80
  •  gold tl    :   144,98
  •  USD      :       3,6820
  •  EUR      :       3,9030
  •  silver tl    :      2,12


Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise