İki Yüzük - Two Rings


  Aralık ayındayız. Sektör olarak her ne kadar tatmin edici bir yıl yaşasak ta, aralık ayı genel olarak durgun geçer. Üretmeyi ve işini seven  insanlar ise çalışarak düşünürler. Bilmiyorum belkide ben öyleyim. Dönem, dönem boş kaldığımda kendimi iyi hissetmek içinde tezgaha oturduğum olur. Hem bir şeyler üretirim hemde çalışarak kendimi pozitif düşünceler içerisinde bulurum.

Doğal ( natural )

   Doğal taşlara olan ilgim ve merakımı bilmeyen kalmamıştır. Mutlaka özel yaptığım tasarımlarda madeni taşla buluşturmaya gayret ederim. Çarşıya gittiğimde doğal taş satan firmalara gitmeyi, fırsatım olduğunca incelemeyi hatta satın alıp takıyla buluşturmayı seviyorum. Geçtiğimiz hafta internet aracılığı ile sipariş verdiğim doğal taşlar geldi. Artık daha fazla adette alıyorum. Hepsi farklı renklerde yaklaşık 10 adet agat taşı.  Aramızda kalsın internette dolaştığım zamanlarda da doğal taşları ve takıları inceliyorum.


 Sevda & Tuğba

      Bu haftaki şanslı kızlar, kız kardeşim Sevda ve asistanım Tuğba oldu. Bir çok yüzük, kolye, küpe vs yaptım. Doğal olarak yakınlarımda ki insanları unutursam olmazdı. Sevda hiç ses çıkarmasa da benimde hikayem olsun diyerek sitemlerini belli etti :)) Tuğba ise açık olarak bana darıldığını, herkese bir şeyler yaptığımı kendisine de bir takı yapmam gerektiğini her seferinde dile getirdi. Aldığım taşlardan iki hanımefendiye de yüzük yaptım. Hadi birlikte yapım aşamalarını yaşayalım.

  Klasik ( Classic )

     Tezgaha oturduğum dakika kafamda yüzükleri klasik olarak tasarladım . Taşlar oldukça parlak ve gösterişli olduğundan, üzerini fazla kapatmadan  şık, basit aynı zamanda takacak kişilerin beğeneceği takılar haline getirmeliydim.
    Kabaşon ( kesim şekli ) olan taşları sıvama ( mıhlama şekli ) olacak şekilde astar ve burgulu tel ile etrafını döndüm. Yüzüklerin alt kısmını geometrik şekiller keserek ışık geçirecek hale getirdim.. 


Blue Agate


  Yarım bombe uyguladığım halkaları yüzüklere uyguladım. Mıhlamasını yaptıktan sonra, otantik bir hava katması için  yüzüklere fazla parlak yüzey yapmadım. Taşı saran kısmı oksit yaptıktan sonra hafif dokunuşlarla tarihsel bir hava katmaya çalıştım.

Mıhlama

  En Güzel An

Nihayetinde her emek verilen iş gibi, yaptığım yüzükler benim ve arkadaşlarımında beğenisini kazanarak bitti.

  En güzel an ise biten ürünlerin size Teşekkür eder nitelikte parıldaması. takacak kişilerin size karşı tebessümü parayla satın alınamayacak ender mutluluklardandır.




 Karşılıksız Seviyorum

   Her zaman söylüyorum yaptığım işi,  üretmeyi insanları, hayvanları karşılık beklemeden mutlu etmeyi. empati kurmayı başkalarının yüzündeki gülücükle gülümsemeyi seviyorum. Biliyorum ki  takı yapmak istediğim çok kadın var. Elimden geldiğince yapmaya devam edeceğim. Ancak herkese yetişemeyeceğimden ileride çekiliş yapmak zorunda kalacağım:))


 Bir hikayenin daha sonuna geldik. Yazımı okuduğunuz için, sonsuz teşekkür ederim. Bendeniz atölyenin kalbinden yaptıklarımı, yaşadıklarımı sizlerle paylaştım. Görüşmek üzre. ....
 Sevgilerimle

  •  gold ons :  1264.80
  •  gold tl    :   157.30
  •  USD      :    3,85
  •  EUR      :    4,54
  •  silver tl    :  2,01

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise