Vicenza'daki Nabız

AnnaMaria Cammilli

  Vicenza dan dün döndüm. Yıllardır ben oradayken telefonla görüştüklerim veya gitmeden önce muhabbet ettiklerim, konuşmamızın sonuna iyi gezmeler ekler. Gerçekten öyle ne gezme ama akıllı telefonlar sayesinde ne kadar yürüdüğünü de görebiliyorsun! dört günde 56 km yürümüşüm.

Neden?

   Neden bu kadar yürüyorsun? sorusu kulaklarıma geliyor gibi. Bir fuar düşünün kuyumculuk Dünyasında trend belirleyen, VICENZAORO the jewellery Butique show kısaca (vicenza kuyumculuk fuarı} ve bütün markaların heyecanla tüm hünerlerini sergilediği fuar. Doğal olarak bu yılın trendleri ne olacak, hangi tarz moda olmaya aday, hemen hepsinin belli olduğu yer. Kısacası Kuyumculuk sektörünün kalbi burada atıyor. Doğal olarak bu halkanın dışında kalmak istemiyorsan, aktüel olup modayı takip etmek zorundasın. Bende fuar boyunca ziyaretçi olarak bulunduğum süre zarfında, olabildiğince fazla takı görmeye çalışıyorum. Bu ne demek oluyor ? daha çok efor sarf edip, güzel gören güzel düşünür misali çakralarımı açıp  yapacaklarıma yoğunlaşıyorum..
   

Ne Gördüm ?
   İlgimi çekenlerden bahsedecek olursam, daha önceki senelerde piyasayı şekillendiren tarzlardan CNC ve Laser kesim sert hatlı takıları vitrinlerden eksilmiş olarak gördüm. Aynı şekilde her ne kadar klasik bir takı ve tamamlayıcı materyal olarak son 3-4 yılın Trend takısı olsada kalemli top olarak bilinen ( Diamond cuting ) de vitrinlerde kayıp yaşayan takılar arasındaydı.

  Tırmanışı hemen her zaman takının vazgeçilmezi çiçek objeli takılarda, füzyon, electrororm, pres uygulanmış olarak gördüm. Geçtiğimiz yıl ivme artıran Tirişe telden (kalemli tel) yapılmış takılarda ve modası hala devam eden farklı zincirlerde ve zincirden oluşan kombinasyonlarda ciddi çalışmalar vardı.. Icon hall deki ileri gelen mücevher firmaları ise mükemmel çalışmalar sergilediler.


Doğru Türkler

  Beni duruşlarıyla, tasarımlarıyla etkileyen Türk firmaları da var elbet. Bir paragrafta takdir ettiğim bir kaç firmaya açmalıyım.

 Innova 

  Türkiye de ve Dünyada Electroform ürün grubunda  Sektörü takip edenlerin aklına Innova markası gelir.  Belki ilk başlarda bolca Italyan esintisi vardı ürünlerinde ama son 4-5 yıldır tasarım olarak Italyanların önünde olduğunu gözlemliyorum.


Roberto Bravo 

 Roberto Bravo, benim yıllardan beri severek takip ettiğim firmaların başında gelir. Özellikle renkli çiçek ve Hayvan motifleri içeren, onları doğal taş ve pırlantayla bütünleştiren, kendine has bir karakter katan ve bilinilir lik konusunda özellikle Rusya ve Avrupa'da önde gelen Türk markasıdır. 
Cetaş

    Her zaman baka kaldığım ve çizgisini senelerdir değiştirmeyen cilası ve finishingi ile bir çok kuyumcu ustasını kıskandıran basit ancak kendine has zincir kombinasyonlarını moda yapan duruşu olan bir Türk firmasıdır.



 Ne Yapmalıyım? 

 Her fuara gittiğimde şunu anlıyorum ki, bizim yaptıklarımızda hiç küçümsenecek gibi değil. Şimdiye kadar yaptığımız hemen hiç bir takı sıradan olmadı. Daha bugün içim kıpır, kıpırdı yeni sezonda ne yapacaklarımı kendi önümde karalarken çok güzel olacakları hissine kapıldım. Hatta gözümün önünden geçen aklıma düşen her nöansı not almaya çalıştım. Unutmak istemedim. Tasarımcıları aradım. Sağa sola koşuşturdum. Elim Sıcaktı, kafam sıcaktı. Güzel şeyler olacak gibiydi. Bakalım öylemi olacak? Yoksa ben gene megaloman dakikalarımda mıydım. İleri ki haftalarda sizinle paylaşırım.

 Nabız

   Bu senede diğer senelerde olduğu gibi takının Vicenza'daki nabzını tutmaya çalıştım. Şu bir gerçek ki, sektördeki her insan önce yaşamsal, daha sonra sanatsal olarak ciddi bir mücadele vermekte. Dünyadaki jeopolitik belirsizlik, yukarı taşınan Altın fiyatları, kadınların takı tercihindeki değişim takı sektörünü her daim zorlu bir sürecin beklediğinin habercisidir. Bu sebeple sektördeki tüm arkadaşlarımı verdikleri onurlu mücadeleden dolayı tebrik ederim. Ancak Unutulmamalıdır ki Kadınlar var olduğu sürece takı sektörü de var olacaktır.
    Efendim İtalya'daki kuyumculuk fuarından benim gözümle gördüklerimi paylaştım. Görmek ve bakmamak kişiden kişiye değişir. Okuduğunuz için Teşekkür ederim. Diğer yazılarımı okumak isterseniz, blog ana sayfasından veya search kısmından ulaşabilirsiniz.
    Bir daha ki yazımda görüşmek üzre sevgilerimle.


  •  gold ons :  1355,10
  •  gold tl    :   163,00
  •  USD      :      3,74             
  •  EUR      :      4,66 
  •  silver tl    :     2,13                                                                                                           
       DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise