Vicenzadaki Büyü - Magic at Vicenza


    Fuar yolculukları genelde keyifli olur. Daha çok ocak ayında geldiğimiz Vicenzaoro fuarına kalabalık guruplar gelir ülkemizden insanların birbiriyle atışmaları, tıka basa yenilen akşam yemekleri sektör el veya günlük muhabbetler geziye damgasını vurur. Bu benim tek başına geldiğim ilk vicenza fuarıydı, oldukça maceralı başladı. Uçak rötar yaptı. Shuttle arızalandı derken gecikmeli de olsa kendimi fuar alanında buldum. Hemde kalacağım yere uğramadan.


   Takı Dünyasında trend oluşturan Vicenzaoro eylül fuarındaydım. Bütün markaların heyecanla tüm hünerlerini sergilediği, takı trendleri ne olacak? hangi tarz moda olmaya aday? hemen hepsinin belli olduğu yer, kısacası Kuyumculuk sektörünün kalbi burada atıyor.
Doğal olarak bu halkanın dışında kalmak istemiyorum. Güzel görünce, güzel şeyler düşünürsünüz. Modayı takip etmeden modanızı yaratamazsınız. İki günde fuar alanında yürüdüğüm mesafe 43 km en ücradaki tasarımcıdan en ünlü mücevher firmalarının yaptıklarına kadar inceledim.

Nanis

Ne Gördüm ?

   İlgimi çekenlerden bahsedecek olursam, daha önceki senelerde piyasayı şekillendiren tarzlardan CNC ve Laser kesim sert hatlı takıları vitrinlerden eksilmiş olarak gördüm. Aynı şekilde her ne kadar klasik bir takı ve tamamlayıcı materyal olarak son 3-4 yılın Trend takısı olan ve kalemli top olarak bilinen ( Diamond cuting ball ) vitrinlerde kayıp yaşamış görünsede, büyük boy altin toplardan yapılan takılar bir çok vitrini süslüyordu.
Tırmanışı, hemen her zaman takının vazgeçilmezi olan çiçek objeli takılarda, füzyon, electroform uygulanmış takılar olarak gördüm.
Geçtiğimiz yıl ivme artıran ve modası hala devam eden farklı zincirler ve zincirden oluşan kombinasyonlarda ciddi çalışmalar vardı.. Icon hall deki ileri gelen mücevher firmaları ise mükemmel çalışmalar sergilemişler.

Özellikle D'orica markası silk ipek ve toplardan oluşturduğu iddaalı koleksiyonunu şehrin tarihi mekanları arasında halka ve basına açık büyüleyici dans gösterisiyle "Treesure" markası adı altında tanıtması muhteşemdi.
D'orica




Mücevher firması Nanis ise tasarımcısı Laoura bicego nun yaptığı kolleksiyon ile benim gözümde öne çıkanlar arasındaydı.

Her fuara gittiğimde şunu anlıyorum ki, ülke olarak bizim yaptıklarımızda hiç küçümsenecek gibi değil.

Nabız

   Bu senede diğer senelerde olduğu gibi takının Vicenza'daki nabzını tutmaya çalıştım. Şu bir gerçek ki, sektördeki her insan önce yaşamsal, daha sonra sanatsal olarak ciddi bir mücadele vermekte. Dünyadaki jeopolitik belirsizlik, yukarı taşınan Altın fiyatları, kadınların takı tercihindeki değişim takı sektörünü her daim zorlu bir sürecin beklediğini gösteriyor.





Şimdilik bu kadar diğer yazılarıma blog ana sayfasından yada search kısmına yazarak ulaşabilirsiniz.
 sevgilerimle.....
  •  gold ons :  1226,00
  •  gold tl    :   221,91
  •  USD      :   5,65                             
  •  EUR      :   6,50
  •  silver tl    : 2,71
         DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise