Empati - Empathy


  Yazılarımı ve paylaşımları mı takip edenler bilir. işler durgun olduğunda, yada yeni bir model yapmak istediğimde, tezgaha geçip  bir şeyler yaparım. Bu bazen defterime sıkça aldığım notlar, karaladığım ve yapmak istediklerimle ilgili çizimler olur. Bazende elimde ne varsa küpe, yüzük , kolye bir şey yaparım. Üretmek insanı pozitif yönde düşünmeye ve olumsuz düşüncelerden kurtarmaya yarıyor. Aynı zamanda bir Takı elde etmiş oluyorsunuz. Her zaman söylüyorum, üretmek dünyanın en keyif veren işidir.

Empati

  Yüzüğü yapmaya bir kaç hafta önce  karar verdim. Hatta  yapmaya karar verdiğim dakika  yüzüğün ismini koymuştum bile. Yüzüğün ismi Empati olacaktı. Daha öncede iki yüzük  isimli yazımda da belirtmiştim, İnsanlarla empati kurmayı. hiçbir karşılık beklemeden onların  tebessümü ile gülmeyi yada uzakta olsak acılarını paylaşmayı, kısaca empati kurmayı seviyorum.

  

   Bu Yüzük kime ?

    Bu yüzük, Doların ve Altın fiyatlarının yukarı  taşındığı ,  hafriyat  kamyonlarının  yollarda cirit attığı,  midemi bulandıran siyaset konuşmaları ve paylaşımlarının yapıldığı, herkesin müteahhit edasıyla  emlak fiyatlarını bildiği fakat maalesef  kendi işleriyle gerekli şekilde ilgilenmediği bir dönemde yapılıyor.  
  
  Bugün Ramazan  ayının tam ortası, ben üst paragrafta bahsettiğim negatif  olgulardan sıyrılıp kendimi üreterek mutlu etmek istiyorum.
Yüzük ise tüm bu söylemlerin dışında tamamen Müstesna bir hanımefendi için yapılıyor.

Kapşon Pink Agate

    Duygu geline yapıyorum . Çok yakın tanımıyorum ancak dışarıdan bakıldığında oldukça güçlü, kendine güvenen öz güveni yüksek, Güzel, Modern biri, her şeyden  önemlisi kendileri iyi bir Anne ve bizim sülalenin bir gelini . Küçük bir hastalıkla uğraştığını öğrendim. Bende sevgili Duyguya pozitif  enerjisi olan, pembe renkli Agate  taşı ile bir yüzük yaparak  destek olmak istedim.



  Yapım Aşamaları

   Sözü daha fazla uzatmadan yapım aşamalarını birlikte takip edelim. Doğrusunu söylemek gerekirse, yüzüğü çok daha fazla şey anlatan kompozisyonu olan bir yüzük yapacaktım, fakat bazen cut off  ( bağlantı kesiliyor) ve farklı bir obje ortaya çıkıveriyor. Daha önce uzakdoğu dan getirttiğim  taşlar arasında iki adet pembe  Agate  vardı, bunlardan bir tanesini bu yüzük için ayırdım. Taş yarı saydam olmasına rağmen oldukça güzel ışık geçiriyordu. Bende yüzüğün alt kısmına damla ve embriyo motifleri keserek daha fazla ışık almasını ve parlamasını sağladım.


Kapşon ( cabochone )

    Taş Kapşon olduğundan, sıvama şekli bir mıhlama tercih ettim. Şu bir gerçek biraz ses yapsa da  çok sağlam oldu. İyi kullanırsa gelinine, hatta torununa bırakabilir nitelikte. 
  Yüzük kolunu ise klasik yarı bombeli yaptım. Taş kendini biraz daha göstersin ve üstte  olsun maksatlı yüzük koluna iki küçük boynuz yapıp taş yuvasını biraz üste konuşlandırdım. 

Sıvama Mıhlama







 Şekil almaya başlayan yüzüğün etrafını burgu telle dolaşıp klasik hale getirdim. Kenarında açan bir çiçek olsun istedim. Mother of pearl (istiridye) kabuğundan yapılmış tamamen doğal bir çiçek iliştirdim.
Finish

    yüzük cila işleminden sonra  kendini göstermeye başladı. Yıkama işleminden sonra ise iyice parıldıyordu. Çok beğendiğim bir çalışma oldu, yada megaloman olduğum için bana öyle geliyor. Bittikten sonra tamamen pembe  yapmak istedim, daha sonra beyazla uyumu hoşuma gitti ve o şekilde bıraktım. Unutmadan bu satırları yazdığımda, yüzük Duyguya verilmemişti . Yüzük ölçüsünü eşim Yasemin in anlatmasına göre yaptım, tahminimce biraz küçük gelecek problem değil onuda hallederiz.


Cila (polish)
 Agate Sağlık İçin
  • Strese karşı iyi ekti yapar ve iyi geldiği tespit edilmiştir.
  • Damarları koruyucu ve güçlendirici etkileri tespit edilmiştir.
  • Cilt rahatsızlıklarına iyi geldiği bilinir.
  • Dişler ve kemikler için faydalıdır.
  • Hamilelik döneminde Anne ve bebek sağlığı için faydalı olduğu tespit edilmiştir.
  • Kan dolaşımını dengeleyicidir.
  • Metabolizmayı hızlandırır.


  Efendim bir yazımın daha sonuna geldik. Bu satırları okuyorsanız, bana eşlik ettiğiniz için sonsuz Teşekkür etmek istiyorum. Dönem, dönem fırsat buldukça takı, takı modası üretim hakkında post yazmaya devam edeceğim. Yolunuz düşerse her zaman beklerim.

  Sevgi elle tutulmaz. Frekansları vardır ve gideceği yere mutlaka ulaşır. Parayla, pulla da işi olmaz.
                                                            Serdar Esti




Yorumlarınız ve Düşünceleriniz için teşekkür ederim. Thank you for your kind comments
  •  gold ons :  1304,70
  •  gold tl    :   188,53
  •  USD      :   4,49                              
  •  EUR      :   5,26
  •  silver tl    : 2,40
         DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise